imaginational

Direktlänk till inlägg 19 juni 2010

ingenting nån annan vet..

Av Sara - 19 juni 2010 17:53

Jag sitter för mig själv i min frånvarande lillebrors lite ödsliga rum och skriver.

Fantasierna flödade igår så jag funderar på att ta tag i det och skriva något när jag får tid.


"Från dansgolvet blinkade ljusen ändå bort till oss och det var irriterande på ett sätt samtidigt som det var ovanligt lugnande. Bredvid mig satt Anton och såg på mig med sina ljusblå ögon och ett svagt leende på om vackert snidade läpparna. Han är vacker Anton, nästan lite för vacker.. 'Du ser så nere ut? Varför?' Han gav mig en lätt kram och jag ryckte på axlarna. 'Jag ska snart hem och jag tänker lite för mycket i vanlig ordning' Man fick ju prata så väldigt högt i basgångens bedövande skrän. Fjortisarnas älsklingslåtar som fyllde lokalen. 'Sluta tänk och ha roligt den tid du är här!' var Antons svar på det hela innan han klappade mig på axeln för att hitta Johan. Älskade kusin, en vädligt bra kompis och världens bästa lyssnare. Johan. Jag såg mig omkring en liten stund innan jag drog luggen ur ansiktet och reste mig från den obekväma träkant där jag suttit och tittat ut över lokalerna. Runt omkring mig skrattade folk, dansade töntigt och drack läsk. Jag skulle mycket hellre varit hos Adam på Gärdet men han var hos sina föräldrar.

Min blick gled upp till det lilla upphöjda området belammrat med soffa, bord och ett antal barstolar där mina kära kamrater satt utströdda. Där satt även folk som jag verkligen inte ville se, men jag valde ändå att gå till Mago för att höra hur läget var. Inte alls långt därifrån såg jag Amanda, en blond tjej klädd i något jag undrade över vart hon hittat det, i en sopkontainer var mitt första alternativ. Och jag kunde även se Sofi, en nästan lika blond tjej klädd nästan lika gräsligt enligt mig. 'Mago, håll i mig' vädjade jag åt honom och höll fram mina båda, lite fuskbruna, händer."


Det är en början iallafall..  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 8 oktober 2012 23:30

Det är något jag tror jag saknar helt. Jag har misslyckats med målet att inte äta godis eller annat tjaffs på ett helt skolår men tänker göra mitt bästa och köra på ändå. Jag har defenitivt misslyckats med en halvtimmes träning om dagen men nu har ja...

Av Sara - 29 augusti 2012 20:08

Har varit ner och anmält mig som fadder i kyrkan ikväll! Nu väntar en skön prommenad med en fin vän, det får bli dagens träning :) imorgon börjas dagen med idrott, vet inte ännu Vad vi ska göra men det blir nästan alltid roligt med es10 ...

Av Sara - 15 augusti 2012 18:31

Börjar på måndag :) hjärnan är redan där men kroppen tar ut de sista dagarnas vila innan skolan och utmaningen börjar :) Jag skall, från skolstarten på måndag, klara mig utan godis, läsk, chips, fika och annat onyttigt fram till studenten i vår :) ...

Av Sara - 7 augusti 2012 22:24


Som titeln säger! Känns bara så konstigt i mig, känner mig jätte kreativ och pysslig men samtidigt känns det som att jag inte borde göra någonting eftersom att jag inte är nå bra på någonting.  Känner mig helt värdelös   ...

Av Sara - 3 juli 2012 23:48

Sjukt längesedan jag skrev något här över huvudtaget nu, sjukt länge sedan!  Jag har börjat följa allas vår älskade William Spetz "lillabloggen" på youtube (lite sent ute, ja) och kan säga att jag är helt såld. Han verkar vara en sån fantastisk män...

Ovido - Quiz & Flashcards