imaginational

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Sara - 1 juni 2011 10:14

Har ni tänk på det?

Varför bloggar vi? Varför viker vi ut hela våra liv på sidor som DayViews och Facebook? Är det för att skriva av sig sånt som är jobbigt? För att få uppmärksamhet? För att enkelt kunna läsa om andras liv för att ens eget är så sjukt jävla meningslöst?

Själv bloggar jag för att skriva av mig, facebook har jag för att hålla kontakt med kamrater på långt håll och DayViews, ja jag tycker helt enkelt om att se vad folk knäpper för bilder :)


Något som jag också tänkt på är detta; Om man verkligen tycker illa om något, varför lägger man då ner så sjukt mycket energi på att klaga på det? Som Kissie tillexempel, jag har aldrig hör något säga ett gott ord om den varelsen, men bara nu sitter halva klassen och klagar på allt hon gör. Är det också för att våra egna verkligheter är så otroligt tråkiga att vi måste lägga oss i virituella människors låtsasvärldar?


Jag läser mina kamraters bloggar, inget annat. Jag är inte ens speciellt aktiv i min egen blogg, skriver när jag känner för det. När tankarna blir för många.


Färdigklagat på människan för idag.


Tack och hej


Ovido - Quiz & Flashcards